zondag 19 januari 2014

Een sjaal en muts voor papa

Afgelopen week heb ik me beziggehouden met het breien van een sjaal voor mijn papa. Op zijn wensenlijstje voor nieuwjaar vroeg hij een lekker warme sjaal. Hij kreeg een badmintonracket maar ik kon de breipriemen toch niet laten liggen.
 
Het patroon is van LL Designs en ze noemen het de Rib and Welt Scarf. Het patroon kan je hier op Ravelry downloaden. Deze sjaal is gebreid met Royal van de zeeman en ik heb 50 steken opgezet met naalden nr. 5. Zo werd hij 25 cm breed en 179 cm lang. 

Papa was er heel blij mee. Aangezien ik nog voldoende garen over had vroeg ik of hij misschien ook een muts wou ... en dat wilde hij wel.
 
Ik volgde hetzelfde patroon als de sjaal en het resultaat was deze maffe muts. In een volgende post zal ik het patroon plaatsen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten