donderdag 2 juli 2009

Eerste sok is af!

Na een eerste poging met gekleurd garen ben ik toch maar voor een iets minder opzichtig kleurtje gegaan. Jawel hoor, sokken gebreid met noorse wol. Het is nog niet warm genoeg zullen jullie misschien denken maar ik vond het jammer om het mooie gekleurde garen te gebruiken omdat het zo druk werd met de boordsteek. Deze bolletjes noorse wol lagen nog mooi in de bananendoos die ik voor een klein prijsje had gekocht en mocht het resultaat niet zo mooi zijn dan is het nog niet zo erg dacht ik.

Samen met mijn mama heb ik de sok gebreid. Mama een grijs paar en ik gespikkelde. Het was best gezellig samen buiten breien.


















Dus bij deze bedankt mama voor de hulp!

En die sok die ging goed vooruit. Even sukkelen met de hiel en heel hard aan mijn breiwerkje gesleurd. Volgens mama heb ik wel een héél stevige hiel gebreid haha.

Het laatste gedeelte van de sok ging toen wel heel snel want natuurlijk was ik benieuwd naar het eindresultaat. Ik moet natuurlijk nog veel leren i.v.m. sokken breien maar de eerste sok vind ik toch al behoorlijk geslaagd. Op naar sok nummer twee nu maar.

















1 opmerking:

  1. Zo, je eerste sok is een feit en hij ziet er heel goed uit. Het is alleen altijd zo jammer dat je dan nog een zelfde moet maken. Maar wel goed voor de oefening en nog een keer dat magische van de hiel meemaken. Kortom pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan de sok. Het is een leuk werkje en niet groot. Ik mag ook graag een paar op de pennen hebben staan.
    Dus bij deze veel succes bij sok 2 en daarna op naar het 2e paar wat er beslist gaat komen want ik zag even verderop al nieuw garen liggen. Leuk garen ook voor een mooie sok.
    Enne nog gefeliciteerd he met je eerste paar. Je hoor nu bij de echte breiers.

    BeantwoordenVerwijderen